Home Blogcikkek Vendégszereplés a Biznisz Boyz Podcast-ben

Vendégszereplés a Biznisz Boyz Podcast-ben

by Biznisz Boyz

Sok minden van átalakulóban a Biznisz Boyz Podcast háza táján. Szeretnénk magasabb szintre emelni a dolgokat. Egyszerűen 2-3 év után már elég nagy lett ez a projekt ahhoz, hogy szükségünk legyen komolyabb rendszerekre, szabályokra és folyamatokra.

Az egyik ilyen terület, ahol ennek a szüksége érződik azok azok az adások, ahol vendégeket hívunk.

A BB-vel több, mint havi 20.000 meghallgatásnál járunk, ami nagyon megtisztelő és nagyon sokat jelent számunkra.

Viszont az elmúlt hónapokban ezzel együtt kialakult az is, hogy már-már napi szinten kapunk megkeresést azzal, hogy valaki ajánlja magát vagy ismerősét, mint potenciális vendéget a podcast-be.

Úgyhogy eljutottunk oda, hogy erre egymás között (Adi, Atti, Tomi) hoztunk egy szabályrendszert, leírtuk ebbe a posztba — és mintegy általános válaszként mostantól ezt fogjuk linkelni minden ilyen megkeresésre.

Elég nagy az esélye annak, hogy te is emiatt olvasod. 😉

Az alapvetés: minőségi tartalom!

Mivel nekünk a BB egy szerelemprojektként indult és mind a mai napig az is maradt, az elsődleges célunk vele az, hogy magas színvonalú, élvezetes, izgalmas tartalmat tudjunk készíteni és adni a kedves hallgatóinknak! Minden döntésünk erre a szándékra vezethető vissza. És amikor vendéget hívunk az adásba, azzal is ezt szeretnénk támogatni.

Ahogy azt biztosan te is tudod, az adásaink alapvetően belőlünk fakadnak: 

  • vagy egy olyan témáról beszélgetünk, ami minket érdekel
  • vagy egy aktuális történést beszélünk át, saját bizniszeinkről
  • vagy (és itt jön a lényeg!) olyan vendéget hívunk el, aki számunkra éppen releváns, izgalmas, érdekes.

Mindig is ez volt a műsor koncepciója, így választottunk vendégeket, függetlenül attól, hogy barátaink/üzleti partnereinkről volt szó (pl. Mészáros Bea, drPrezi, Dallos Zoltán, stb.) vagy olyan emberekről, akinek csak a munkásságukat ismertük, de őket személyesen még nem (Wolf Gábor, FanMadeMaker, stb.)

A műsorban semmilyen olyan témát nem dolgoztunk fel és nem is tervezünk a jövőben sem feldolgozni, aminek az alapkoncepcióját nem mi találtuk ki. Magyarul, ami nem abból jött, hogy egyszerűen minket érdekelt a téma. Tudjuk ez önzőnek hangzik, de úgy érezzük, hogy saját magunkat (és ezáltal a törzshallgatóinkat) árulnánk el, ha letérnénk erről az ösvényről.

Vendég-podcast-szereplés vs. önpromó

És íme a tartalom minőségbiztosításának az egyszerű kulcsa:

Bár könnyen lehet, hogy te vagy az üdítő kivétel, de egy biztos: az emberek 99%-a, aki megkeres minket, hogy szeretne vendég lenni a BB-ben, valamilyen szinten reklámozni szeretné magát vagy a vállalkozását. Ez teljesen oké, elvégre vállalkozók vagyunk, tudjuk, hogy hogyan működik a világ. Mi magunk is szoktunk vendég-szerepelni, vendég-blogolni, stb.

A másik oldalon viszont, akiket mi kérünk fel, hogy legyenek vendégek az adásainkban: na, nekik tutira nem az az elsődleges motivációjuk, hogy reklámozzák magukat! Hogyan is lehetne? Elvégre ők maguktól nem írtak nekünk, hogy jönnének. Nyilván, mindenki örül a megjelenésnek, így ők is — de nekik nem ez az elsődleges szempont. Ha kiesik ez a promóciós láb, felmerül a kérdés, hogy miért jönnek el:

  • mert van egy üzenetük?
  • mert van egy jó sztorijuk?
  • mert tudnak nekünk vagy a közönségünknek segíteni?
  • mert egy jó beszélgetésre vágynak?

Na ezek azok, amiket üdvözlünk a BB vendéges adásokban.

És ne érts félre, ha te magadat ajánlod, még mindig lehet, hogy jó üzeneted/sztorid van és baromi jó beszélgetőpartner lennél… DE…

Ilyenkor a képben jön egy nagy nehézség!

Hogyha te pitch-elsz nekünk egy témát, akkor mi már nem tudjuk eldönteni, hogy az tényleg őszintén, a szívünk mélyéből jövően érdekel-e bennünket… vagy csak a meggyőzés mesterével van dolgunk, aki ügyesen eladta nekünk magát. És a 22-es csapdája, hogy minél jobb a pitch, annál bizonytalanabbak vagyunk benne, hogy érdekelt-e minket a téma alapból. 🙂

Ezért úgy döntöttünk, hogy ezt a problémát megelőzve, az adások minőségbiztosítása szempontjából, bevezetünk egy új szabályt:

A BB adásokba vendégként csak úgy lehet bekerülni, hogy mi hívunk téged. Úgy pedig sosem, hogy te ajánlod magad (vagy egy barátod/ismerősöd téged).

Ha te ajánlod magad, akkor automatikusan bekerülsz abba a kategóriába, ahol mi már nem tudjuk eldönteni, hogy szerettük-e volna egyáltalán, hogy gyere. Emiatt várnunk kell néhány évet, hogy ezt eldöntsük.

A lényeg tehát

Mi a legegyszerűbb módja annak, hogy bekerülj a BB-be vendégként?
Az, hogy megvárod, hogy mi keressünk téged. 😉

FONTOS! Ismerőseinkre, barátainkra, korábbi és jelenlegi üzletfeleinkre ez ugyanúgy vonatkozik. 

Najó, van egy kivétel…

Kivétel: Szponzorblokk

No, azért nincs minden ajtó becsukva.

Ha mégis szeretnél megjelenni a BB-ben és kimondottan azért, hogy magadat, termékedet vagy vállalkozásodat hirdesd, akkor neked vannak kitalálva a szponzorblokkjaink! A szponzorált tartalmaink árazásáról direktben tudsz tőlünk ajánlatot kérni email-ben.

Végszó

Tehát még egyszer: az ideális BB podcast vendég az, akit nekünk kell megkeresni és meggyőzni, hogy jöjjön szerepelni.

Tudjuk, hogy ez most néhányak számára érthetetlennek, túlzottan szigorúnak, esetleg nagyképűnek tűnhet.

De higgyétek el, minket továbbra is egy dolog mozgat: a minőségi tartalom. Bízunk benne, hogy ezt a BB-hallgatók nagy része látni fogja.. és titokban azt reméljük, hogy értékelni is. 🙂 

ui.: És még egyszer, ha promóciós jelleggel szeretnél megjelenni, keress minket szponzoráció témában!

Adi, Atti, Tomi

Ezt láttad már?

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..