Ezt a 4 részes sorozatot az Erste Power Business támogatásával fejlesztettük, a célja pedig, hogy 4 történeten keresztül bemutassunk olyan vállalkozói sztorikat, amik talán elvesztek volna a nagy hangzavarban, ami a koronavírust övezte.
Olyan vállalkozások jöttek hozzánk, akikkel egyébként talán sosem találkoztunk volna – ők ugyanis azok a mindennapi, leleményes magyar cégek és szervezetek, akikről nem olvasni nap mint nap gazdasági magazinok címlapjain, pedig a történetük bárkibe erőt önthet!
Bizony, – remélhetőleg a végéhez közeledve – elővesszük a koronavírus témáját, amit eddig direkt mellőztünk. Ebben a 4 részben olyan vállalkozások és emberek történeteit mutatjuk be, akik okosan, kreatívan és kitartó munkával reagáltak a koronavírus okozta kihívásokra – és több esetben ezt olyan fejlesztésekkel, új üzleti lehetőségek megteremtésével érték el, amiket talán sosem tettek volna meg, ha nem jön a vírus, és nem kell drasztikusan újragondolniuk a folyamataikat.
Olyan hétköznapi vállalkozásokat mutatunk be az Erste Bank ügyfelei közül, akik nem adták fel a rossz hírek hallatán sem, vagy egyenesen előnyt kovácsoltak maguknak a nehézségekből. Ezt a 4 podcast-et 2 nap alatt vettük fel, és egy olyan hihetetlen inspirációbombát kaptunk az interjúalanyainktól, ami bennünket is többlet motivációval látott el. Ugyanezt szeretnénk Nektek is átadni, így sűrített tempóban, hetente jönnek ki ezek a részek a rendes BB adásoktól függetlenül, csütörtökönként.
Elképesztő volt nézni, hallgatni, hogy milyen kitartóan és leleményesen dolgoztak a vendégeink – s az ő példájuk bárkinek utat mutathat, legyen szó akár válságról, akár felfelé ívelő gazdasági időszakról. Holnap érkezik az első rész, mi pedig már tűkön ülünk, hogy mit szóltok majd az új sorozatunkhoz, a NEM ADOM FEL részeihez!
NEM ADOM FEL #1: Nem Adom Fel alapítvány és kávézó – Józsa Ágnes és Papp Szabolcs
Hallgasd bárhol:
Spotify – Apple Podcast – Google Podcast – Castbox
“Ezt csak szívvel lehet csinálni és ha szívvel csinálod, akkor nincs megállás” – Józsa Ágnes és Papp Szabolcs a Nem Adom Fel Alapítványról mesélt nekünk legújabb mini sorozatunk első adásában, az alapítvány eddigi útját, jelenét és tervezett jövőjét vettük végig, különösképpen a koronavírus rájuk gyakorolt hatásának fényében.
Nagyon erősen hiszem azt, hogy ha egy ember valamit kitűz maga elé és azt szeretettel – boldogsággal tudja csinálni, akkor ha nem is azt a célt éri el, amit eredetileg kitűzött, de azt mindenképpen eléri, hogy érdemes volt belefogni – Papp Szabolcs gondolatai jól bemutatják a Nem Adom Fel Alapítvány alapkoncepcióját, ahol úgy érezzük, a legelső szempont mindig az, hogy a lehető legjobban tudják segíteni azokat, akiknek a legnagyobb szüksége van rá, legyen szó fogyatékkal vagy mélyszegénységben élőkről.
Arról kérdeztük őket, miként tudták megteremteni a céljaik eléréséhez a körülményeket, íme pár fontos kérdés, ami elhangzott:
- Hogyan alapozta meg a jelenleg 200 fős alapítvány jövőjét az utcai zenélés?
- Két vendégünk számára mi az a személyes motiváció, ami miatt az alapítványnál és az alapítványért dolgoznak? Hogyan jutottak el ide az életükben?
- Miért segítheti egy alapítvány működését egy kávézó nyitása, milyen programokra és élményekre van lehetőség, ha valaki betér hozzájuk?
- Hogyan tudtak túlélni a járvány idején, milyen hatással van ez a bevételekre és a csapat összetartására?
- Milyen stratégiai döntések mentén építették fel és alakították az évek során a szervezetet?
- Miben különbözik egy multi vagy KKV szervezetfejlesztése egy alapítványétól? Hogyan lehet emberközpontú, de szervezett rendszereket felépíteni, amik egy ekkora alapítványt hatékonyabbá tesznek és a következő szintre tudnak léptetni?
NEM ADOM FEL #2: “Kockázatporlasztás – ez mentette meg a vállalkozásunkat” – Vajas László
Hallgasd bárhol:
Spotify – Apple Podcast – Google Podcast – Castbox
Kis stresszek, amik felkészítenek a nagy stresszre. Ez volt Laci története röviden summázva, ami ugyan kőkemény menet volt, de a sikerének is a kulcsává vált, hogy megtanult több lábon állni, mire beütött a krach.
Ahogy ígértük, hetente jelentetjük meg azokat a sztorikat, amik a koronavírust inspiráló módokon átvészelő vállalkozókról, szervezetekről szól. Csütörtökön Vajas László történetével folytatjuk.
Laci személyében egy igazán dörzsölt vállalkozót ismertünk meg, aki hihetetlen méretekre építette fel kávégépekkel foglalkozó vállalkozását (kb. 800 kávéautomatát és kávégépet üzemeltettek országszerte), amit először a különböző szabályozásoknak való megfelelés iszonyatos, sokmilliós költségekkel sújtott, majd a COVID kényszerített fél térdre. De Laci esete az intuitív több lábra állás ékes példája: még a koronavírus berobbanása előtt személyes okok miatt megismerkedett az ózonos fertőtlenítéssel, amit leleményes vállalkozóként rögtön beépített a portfóliójába, és mire beletanultak a fertőtlenítés mikéntjébe, pont beütött a COVID. Fogta az egész csapatot a kávés bizniszben, ahol eltűnt a kereslet, mindenkit átképzett pillanatok alatt, és sikeresen meglovagolta a hirtelen keletkezett igényt az irodaházak fertőtlenítésére.
NA DE EZ CSAK A SZTORI! Az adás lényege ezen túl Laci személyében, gondolkodásmódjában rejlik. Folyamatosan keresi a lehetőségeket, és tudatosan építi az egyéb üzleti lábakat, közben pedig cégvezetőként is megmaradt igazi sales-es rókának, és a minőségi értékesítés módszereit kicsit nekünk is megtanítja ebben az adásban.
A sorozat további részei megjelennek a következő napokon:
2021. június 3. és június 10.
NEM ADOM FEL #3: “A legnagyobb motiváció a szoruló hurok volt a nyakunk körül” – Kikilla
Hallgasd bárhol:
Spotify – Apple Podcast – Google Podcast – Castbox
Folytatódik az Erste Power Business-szel közös sorozatunk, a NEM ADOM FEL. Ezúttal – túlzás nélkül – egyszerre tettekre sarkalló és igazán szívmelengető sztorit hoztunk egy fiatal házaspárról, akik tanítani való hozzáállással reagáltak a COVID-ra, immár friss vállalkozókként. Sokszorosan meglepő lesz a történet, rég meséltünk ilyen fordulatos sztorit, szóval megéri indítani a lejátszást!
Kitti és Attila egy kifejezetten nehéz helyzet miatt kezdett el vállalkozni: először piacozással kezdtek, majd amint kinőtték a kereskedelem ezen formáját, a következő szintek felé néztek – pár hónap leforgása alatt. Mindenféle IT vagy kereskedelmi tudás nélkül, a nulladik perctől egy profi ráktármenedzsment szoftverrel élelmiszerboltot nyitottak egy kis településen – pont jókor: amikor beütött a COVID, őket is elérte a hihetetlen felhalmozási vágya a vásárlóknak, alig győzték pótolni a készleteket.
Amikor mindenki többszörösére növelte a hypó és az élesztő árát, hogy nyerészkedjen, Attiláék ajándékba adták ezeket a nehezen beszerzett termékeket a vásárlások mellé. Amikor karanténba kerültek a vásárlóik, a kilincsre akasztva zacskóban vitték házhoz “érintésmentesen” a portékát – ez az igény pedig egy pár hónap alatt (szintén e-kereskedelmi tapasztalat nélkül) egy webshop elindításához vezetett, mivel nem bírták már a tempót a hagyományos módszerekkel. Attila ekkora már be merte vállalni, hogy feladja gátőri állását.
Anélkül, hogy minden csavart elmesélnénk, inkább hallgassátok meg ezt a szórakoztató és tanulságos beszélgetést két olyan vállalkozóval, akik mindent maguktól tanultak és találtak ki, és sokunk megirigyelhetné, hogy mindehhez milyen bátorsággal, munkakedvvel és kreativitással álltak – teljesen ösztönösen! Kitti Kálnás-Maczkanics és Attila Kálnás volt a vendégünk a Kikilla.hu sztorijával, akik órákat utaztak az interjúért, és egy hatputtonyos aszúval leptek meg mindnyájunkat, amit ezúton is hálásan köszönünk nekik a sok energia és motiváció mellett, amit belénk csepegtettek!
A sorozat utolsó részének megjelenése:
2021. június 10.
NEM ADOM FEL #4: “COVID? Eldöntöttük, hogy akkor is végigcsináljuk!” – Miklós Csabi Borászat
Hallgasd bárhol:
Spotify – Apple Podcast – Google Podcast – Castbox
“A mosolygás az félsiker” – Miklós Csabi a >>> NEM ADOM FEL!<<< – mini-sorozatunk záró részében sokat mesélt nekünk a humor és az önirónia fontosságáról, hiszen erre építették fel a borászat brandingjét is.
Egy újabb lendületes adással készültünk, amiből egyrészt sokat lehet tanulni, másrészt mi azon sem lepődnénk meg, ha az adás végére már szemezgetnél a borkínálatukból: legyen az a ‘nemférünk a bőrünkbe chardonnay’ vagy a ‘john, paul, csabi, ringo star, george kékfrankos’.
Arról is sokat beszéltünk, hogy a találékonyság vitathatatlanul az egyik legfontosabb vállalkozói tulajdonság – sokszor egy lehetetlennek tűnő helyzetet át lehet úgy fordítani, hogy a végére pontosan azt az eredményt érjük el, amit szerettünk volna, csak kicsit kalandosabb úton, mint ahogy azt eredetileg elképzeltük. Na de pont ebből kerekednek ki a legjobb történetek, így hát tartsatok velünk, mert Miklós Csabi elmeséli többek között azt is, hogy egy borász vajon miért szerez képesítést, mint hivatásos teherkötöző.
Ez itt az Erste Power Business és a Biznisz Boyz közös sorozata, a Nem Adom Fel, melyben olyan inspiráló szervezeteket és vállalkozásokat mutatunk be, akik a koronavírus minden kihívása ellenére úgy döntöttek: nem adják fel, sőt, ha lehet, előnyt kovácsolnak a hátrányaikból.