Home Podcast adások Podcast E02: Meditációs app fejlesztése, app marketing és befektetés: a Meditable-sztori

Podcast E02: Meditációs app fejlesztése, app marketing és befektetés: a Meditable-sztori

by Sándorfy Adrián

Sztorik az app fejlesztés kihívásairól, szépségeiről, tanulságok és tippek app marketing témában (amit a saját bőrünkön tanultunk meg).

Elkészültünk a második adással, ami kifejezetten az app fejlesztés szépségeit és bonyodalmait járja körül a Meditable app szemszögén keresztül. Emellett Attila is nosztalgiázik az első Foosio app release-ek kapcsán és szóba kerül az App Store marketing is, így nagyjából minden terítékre kerül, ami egy app piacra dobása körül felmerülhet. Hallgassátok szeretettel! Új vagy itt? Irány az első adás, ahol bemutatkozik a Biznisz Boyz Podcast!

Itunes-on, Stitcher-en, Google Podcasts-ben, Castbox-on, Podcast Addict-en, és még rengeteg podcast app-ban! Keressetek rá a Biznisz Boyz-ra!

Ha tetszett az adás, csatlakozz a zárt FB csoportunkhoz!

Ez az adás a Meditable meditációs app fejlesztéséről, piaci bevezetéséről és az app marketingeléséről szól. Ha épp app készítésen töröd a fejed vagy egyéb digitális termék indításán gondolkodsz, hallgasd meg ezt az adást, hogy ne a saját bőrödön kelljen kitapasztalnod mindazt, amin mi már keresztül mentünk, mire az App Store-ban találtuk magunkat.

Sándorfy Adrián: “Ma reggel újrahallgattam sokadjára ezt az adást, és arra jöttem rá, hogy rengeteget tanultam a vállalkozásindításról azon keresztül, hogy milyen hibákat követtünk el a kezdetekben. Egyáltalán nem sajnálom azt a pénzt és időt, amit talán rosszul áldoztunk fel, mert ezt a tudást csak így lehet elsajátítani. Ha megtiszteltek minket azzal, hogy végighallgatjátok az adást, világos lesz, hogy mire gondolok most. Van rengeteg olyan előfeltevés, amiről az ember tényként gondolkodik teljes meggyőződéssel, mielőtt át nem ülteti a gyakorlatba ezeket, és akkor derül ki, hogy más környezetben, más piacon, más vevőknek egészen más működik. Én például teljesen újradefiniáltam a Meditable indulása óta a saját önképemet: sokkal inkább tisztában vagyok azzal, hogy mennyire nem vagyok profi, hogy mennyire nulláról kell indulnom sok esetben, de épp ezért sokkal nyitottabb is lettem újra a tanulásra, a fejlődésre és a hibázásra. Tágabb lett az a zóna is, amiben bátrabban el merek követni hibákat. Olyan hibákat, amik pénzvesztéssel és feleslegesen feláldozott idővel járnak. És ezzel együtt tudatosabb lettem minderre, ez pedig megóv attól, hogy olyan dolgokra használjak el erőforrásokat, amik nem kellően átgondoltak. Ez a rész sokban erről szól, de rengeteg gyakorlati tipp és hasznos ötlet is elhangzik benne – nem csak app fejlesztésben gondolkodóknak és nem csak a meditációra nyitott hallgatóknak.”

*** A Biznisz Boyz podcast egy olyan vállalkozói podcast, amiben mi, a három házigazda – Sándorfy Adrián, Virág Attila és Mester Tamás – a saját bizniszeinkről beszélgetünk. Az eszmecseréket és ötleteléseket azért vesszük fel és publikáljuk, mert hiszünk a transzparenciában és a közösség erejében. Azt reméljük, hogy az adást hallgatva van, aki meríteni tud a mi tapasztalatainkból (habár mi magunk is még fiatal, induló vállalkozók vagyunk), van, aki inspirációt tud szerezni és van, aki saját tudásával éppen nekünk tud majd segíteni mindig aktuális problémáinkban — amikből azért van bőven. 😉 ***

Ezt láttad már?

5 hozzászólás

E01: Online kurzus, appfejlesztés és pubnyitás: a Data36, a Meditable app és a Hi5 Pub sztorija - Biznisz Boyz Podcast 2018. július 4. - 21:27

[…] Legújabb adás: E02: Meditációs app fejlesztése, app marketing és befektetés:… […]

Reply
Laci 2018. augusztus 15. - 08:23

Sziasztok,
Kösz a beszélgetést, megosztásokat! Nagyon durván sokat tudok a podcastotokból tanulni.
Pár kérdés felmerült bennem. Bedobom ezeket ide.

1, Appfejlesztés: Tudva, hogy az indiaiakkal nem igazán megy a továbbfejlesztés, bugfix, még mindig életképes ama állítás, hogy jobban megérte velük dolgozni? Lehet itthon többe került volna, de most nem menne ennyire döcögősen a dolog?
Hogyan lehet ezt managelni?
Azért kérdezem, mert én is egy webalkalmazást fejlesztek, jelenleg ketten vagyunk, és annyira nehezen találom a következő fejlesztőnket (pedig erőforrás lenne rá), hogy elgondolkodtam én is a kiszervezésben, akár Indiába, Malayziába, stb.

2, App marketing. Említettétek a LinkedIN-t, mint nagyon drága eszközt. Ami jogos, de egy külföldi CEO-t elérni bizony költséges tud lenni. Szerintem egy LinkedIN nem app marketingre jó. De visszatérve a kérdéshez. Ti milyen csatornát láttok most használhatónak egy B2B webalkalmazás terjesztésére? Említettétek, hogy itthon a FB jó lehet, de pl mivel lehet menni külföldön? Bár a Data36 nem épp alkalmazás, de Tomi neked mi jött be, hogy külföldön meg tudtad vetni ezzel a lábad és egyre nagyobb ismertséget el tudtál érni?

3, Van már email címetek? Oda is szívesen elküldeném ezeket a kérdéseket 🙂

4, Nem kérdés, inkább komment. Említettétek, hogy a személyes networking milyen fontos. Biztos ti is ismeritek, lehet szénné is olvastátok, de a Never Eat Alone című könyvet ajánlom 😀 Most olvasom, eléggé adja 😀
https://www.amazon.com/Never-Eat-Alone-Expanded-Updated/dp/0385346654

Thx,
toljátok, jó amit csináltok, mert nagyon jó!

Üdv,
Laci

Reply
Tomi Mester 2018. augusztus 27. - 08:46

Szia Laci,

Bár Adi már válaszolt mindenre, a 2)-re még néhány gondolat:
>> folyamatosan próbálkozom az organikus csatornák erősítésével. Ugye elsősorban nálam blog (+guestblog), de lehet vlog, folyamatos Linkedin posztolás, levlista építés – egyszóval szakértői pozíció felépítése. Ez nemzetköziben pont úgy működik, mint itthon (a tapasztalatom szerint.) És baromi sok következetes munka és türelem kell hozzá.
>> A fizetett hirdetések/direkt elérések: Németország: nekem valamiért a Reddit nagyon jól működik (valószínűleg iparág specifikus); Svédország: partnereken keresztül (tehát egy agency-vel ledíleltem, akinek van már eleve közönsége). Amerika, Ausztrália — itt Reddit és Facebook kombó működött végül az online képzésekre. Egyéb EU országok: még nem sikerült megfejteni. : )
>> A következő nagy tesztem a YT reklámok lesznek – ami online kurzusnál elég indokoltnak hangzik.
>> Illetve 2018 végére extra fókuszt teszek a word-of-mouth-ra, tehát – most hogy van egy bázis közönségem – olyan erős kontentet akarok adni, amire az olvasó/néző azt mondja, hogy “na, ezt meg akarom osztani” — nyilván, ez nehéz, de főleg a mindset váltás miatt fontos, hogy ezt tudatosítottam mostanában.

Összességében én úgy látom, hogy B2B-ben is és B2C-ben is a hosszútávú nyerő stratégia, ha az adott réspiacon Te vagy a “szakértő”. Nyilván ez az én területem (kurzusozás) kifejezetten fontos, de mindenkit, akit látok és ismerek és sikeres, nem első ránézésre jók, hanem attól, hogy többször (folyamatosan) hallanak az ügyfeleik róluk innen onnan.

ps. és köszi a kedves szavakat! : )

Üdv,
Tomi

Reply
Sándorfy Adrián 2018. augusztus 26. - 12:35

Szia Laci,
itt Adi, és rögtön bocsánatkéréssel kezdem: még nem szoktunk hozzá, hogy a honlapon is jöhetnek kommentek, így csak most került elénk.
Borzasztóan örülünk, hogy ilyen értékesnek találod a podcastet. Pont az volt a cél, hogy a saját tanulságainkat megoszthassuk másokkal is. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy úgy éreznénk, minden kérdésre tudjuk már a tuti választ. Igyekszünk ezt átadni a podcastben is. Épp ezért szerintem nincs kulcsrakész válasz a kérdéseidre. Elmondom mindenesetre, amiket én gondolok:
1. Szerintem tök oké kiszervezni az appot, de legyen belső fejlesztői kapacitás is. Az indiaikat termelő munkára használd, adj nekik konkrét drótvázat és az elképzelhetőnél 100x részletesebb folyamatleírást. A fejlesztésüket menedzseld közösen egy belső fejlesztővel, aki folyamatosan kontrollálja a kódokat, amiket írnak. Én is erre a modellre akarok átállni még idén. Nagyon nagy kitettség, ha csak ők vannak fejlesztői oldalon, és a kvázi menedzsment nem ért a fejlesztéshez (mint mi).
2. LinkedIn B2B-re tökéletes, mi inkább a fizetett hirdetési rendszert éreztük irgalmatlanul drágának, de erre is igaz, hogy mindenkinek más a biznisze, a célcsoportja, mást tekint jó ROI-nak. Szerintem mindent ki lehet és kell is próbálni mini büdzsékkel, és utána azt skálázni. A másik verzió a one-to-one marketing, erre pedig csodás a LinkedIn. Ha lenne elég időm, akkor az lenne a napi célom, hogy naponta 20-30 relevánsnak tűnő embernek elküldjem az appom linkjét, most ezt akarom napi rutinná tenni.
3. podcast(kukac)bizniszboyz.hu
4. Köszi a tippet, nekem egy ideje az olvasási listámon van. Lehet, hogy beáldozok rá egy kreditet Audible-ön, mert főleg csak hangoskönyvekre van időm.

Köszi szépen a kommentet, hallgass minket továbbra is és gyere a zárt FB csoportba, ha még nem tetted! Hajrá az appodhoz! Ha vannak tapasztalatok, küldj egy mailt és dumálhatunk még róla!

Üdv
Adi

Reply
Laszlo Toth 2018. október 3. - 23:39

Na én meg ahhoz nem voltam szokva, hogy majd itt válaszoltok 😀
Köszönöm szépen, a válaszok is nagyon hasznosak voltak!
De van még kérdésem, de azt a 10. adásotokhoz teszem fel a zárt FB csoportban 😀

Reply

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..