/// Ebben a hóértékelő naplóban osztom meg az üzleti fejleményeket, amik talán már nem férnek bele a Biznisz Boyz Podcast kereteibe. Azonban azoknak értéket adhat egy ilyen összefoglaló, aki hasonló úton jár mint én, esetleg szeretne többet tudni a vállalkozásaim és az életem alakulásáról. Saját magamnak pedig egy hasznos önreflexiós feladat arról, hogy mi minden történik velem hónapról hónapra. Ha a napló tartalmával kapcsolatban visszajelzéssel élnétek felém, vegyétek fel nyugodtan velem a kapcsolatot Linkedinen vagy Facebookon, vagy itt az oldalon a Kapcsolat menüponton keresztül. — Sándorfy Adrián ///
Összefoglalás:
Januárban kicsúcsosodott, hogy mennyire túlhajtottam magam karácsony előtt, és hogy mennyire sok felületen kell helytállnom idén is. Felelőtlenség azt gondolnom, hogy bármire képes vagyok, és ez a hónap alaposan megmutatta, hogy még mennyi dolgom van az egyszerűsítés, a nemet mondás, a kevesebbet vállalás terén. Sok frusztrációt okozott, hogy hiába haladtam rengeteget minden nap, egyszerűen nem tudtam soha úgy befejezni a napokat, hogy ne azt lássam, hogy további több tucat feladat van még előttem. Ráadásul sikerült még egyéb privát projektekkel is színesítenem a napjaimat, amik bár régóta vágytam rájuk, ilyen számban tovább növelték a stresszt az életemben. Az biztos, hogy nagyon tanulságos hónap volt ez – de közben rengeteg szuper eredmény és előrelépés is történt, és ezek közé sorolom a saját kapacitásaimról szóló újraértékelést is.
Összefoglalva az érdekességeket:
- feltörték a podcasterz.hu honlapot – ezt állítottuk helyre kalandos úton
- megjöttek az első podcast stúdió bérlők a Biznisz Boyz Stúdióba
- elkezdjük a Fradis podcastünket Stipán Tomi barátommal – hamarosan debütálni fog
- elkezdtem Berkes Marcival egy személyre szabott edzésfolyamatot
- Mastermind elvonulásra mentünk, ahol évet értékeltem és rájöttem, mennyi mindent értem el 2020-ban, első teljes vállalkozói évemben
- meghívott szakértőként szerepeltem Wolf Gábor konferenciáján, ahol a podcast marketing volt a témám
- gyakornoki lehetőséget hirdettem és elkezdtem a munkát egy gyakornokkal
- emellett folytatódott a Dat’Science fejlesztése, optimalizálása, a Podcasterzben pedig legalább 5 új podcast előkészítése zajlik, és több új coaching folyamat is kezdődött ezekben a hetekben
- kijött a kezeink közül egy csomó hihetetlenül inspiráló podcast adás üzleti témákban
- korlátoztam a coaching konzultációkat, egységesítettem az áraimat
Előljáróban annyit, hogy elég sok dolog történt januárban, de nagyon sok minden ezek közül hónapok munkájának a beérése. Számos esetben csak most arattam le a termést, amihez már hónapokkal ezelőtt megtörtént a magok elvetése. (Ha már itt tartunk, ebben hiszek üzleti stratégiaként is: folyamatosan vetem el a magokat, kis lépések formájában, akármerre járok, bármit csinálok, folyamatosan teszem le a kis magokat a táptalajba, és sokszor engem is meglepő módon és időpontban kelnek ki a kis hajtások.)
Podcasterz:
/// A Podcasterz egy márkapodcast-ok készítésére szakosodott podcast ügynökség, ahol a koncepcióalkotástól a teljes gyártáson át a podcast népszerűsítésééig minden részfeladatot profin tudunk kivitelezni. ///
Még karácsonyi ajándékba kaptuk, hogy feltörték a podcasterz.hu tárhelyét, és az emailjeinkhez is hozzáfértek és spam-elésre használták a fiókjainkat, aminek köszönhetően minden lehetséges formában blacklist-re tett minket a Google… Elég kellemetlen volt, számos olyan üzleti helyzet volt, ahol jó lett volna megmutatni az oldalt. Talán mostanra rendeződik a kálvária, miután Nagy Bence a WPViking-től a segítségemre sietett, gyorsan át is költöztettük az oldalt egy másik tárhelyre, és innentől Bencéékre bízom, hogy többet ne törje fel senki az oldalt, valamint, hogy a profi időpontfoglalás és online fizetés/számlázás megvalósuljon.
Ezzel együtt lehet már a honlapon időpontot foglalni podcast felvételre a stúdiónkba (ami a HUB55-ben, az Üllői út 55-ben van), óránként 6000 Ft-ért.
Sokat gondolkodtam ebben az időszakban, hogy a Podcasterz névvel tudunk-e haladni tovább. Egyrészt nem érzem túl egyedinek (ám sokszor pont nem az egyedi név a megjegyezhetőség és a jó márka alapja), másrészt a feltörést is jelnek vettem. Egyelőre azonban úgy fest, maradt ez a brand név, amit nem bánok, mert fejben teljesen hozzászoktam. Egy ideig a fejemben versenyben volt a Podcast Boyz is, de nem tudtam fejben átugrani azt az akadályt, hogy így nem tudnánk bevenni a csapatba lányokat. 🙂
Kis Dani barátommal és üzlettársammal rengeteget dolgoztunk az elmúlt időszakban, hogy céget építsünk a Podcasterz-ből. Egyrészt visszük tovább a futó projekteket: Kinnarps – Open office, Bosch Rexroth – RE:Fact, Webmotion – E-ker Vekker, Gál Kristóf/Klikkmarketing – Vállalkozóból Vállalkozás, a CVShark podcast, mellettük azonban több új műsor is indul a kezeink alatt. Remélem, a következő havi review-ban beszámolhatok róluk – a jelenlegi állás szerint elég komoly cégekkel bővül a referenciánk, legalább 5 új műsor kerül hozzánk akár teljesen, akár teljes gyártásban vagy csak részfeladatok szintjén.
A Vállalkozóból Vállalkozás show egy viszonylag új projektünk Gál Kristóffal és Szántó Petivel, ami nagyon komoly előkészítés után tudott tavaly év végén elindulni. Eddig minden felvételen bent ültem, első kézből hallgathattam azt a tudást, amit Kristóf halmozott fel. Minden adás után úgy álltam fel, hogy tele voltam ötletekkel, hogy mit fogok átvenni tőle. Hálás vagyok azért, hogy az a munkám, hogy megörökítsem ezeket a hasznos gondolatokat. A Vállalkozóból Vállalkozás podcast háttérmunkája úgy néz ki, hogy Kristóf hozza a témákat, mi pedig ehhez kérdéseket, adásstruktúrát írunk, amit Szántó Peti tesz élővé a kérdéseivel, saját kommentjeivel és adás közbeni élő adásszerkesztésével. A felvett anyag pedig nálunk fut át Gabi kezein, aki tökéletesre csiszolja a beszélgetést, majd elkészítjük a marketing anyagokat, s innen Kristófra bízzuk, hogy eljusson az adás a több ezer követőjéhez. Nagyon izgulok ezért a műsorért, mert igazán értéket ad!
Szerencsére ezt elmondhatjuk a többi műsorról is, úgyhogy tényleg ez a világ egyik legkirályabb szakmája, amit véletlenül találtam magamnak.
Stratégiai cél, hogy 2021-ben elinduljon pár saját új műsor is, profi műsorvezetéssel, szerkesztéssel, profi arculattal. Egy új műsornak kellhet akár 1-2 év is, hogy befusson, és ez sok pénz, ezért óvatos vagyok ezzel az iránnyal, de idén meg fogjuk ezt is ugrani az egyre több márkapodcast gyártása mellett. Itt már bővülnünk kell és látom is a pozíciókat, amiket létre akarok hozni.
Ezeket az adásokat hoztuk ki januárban. Egyik jobb mint a másik, jó szívvel ajánlom őket:
- RE:Fact 10. Emóció a ráció mögött: meggyőzés az online térben
- RE:Fact 11. BIG DATA: Az adatok mindenekfelett?!
- RE:Fact 12. A változás természete(s): Elfogadás és alkalmazkodás a digitális világban
- Open Office 27. “Van egy perced?”…avagy a munkahelyi megszakítás művészete
- Vállalkozóból Vállalkozás 2. A rendszerek és folyamatok szerepe egy vállalkozás eredményességében
- Vállalkozóból Vállalkozás 3. A munkatársak – toborzástól a csapatépítésig
- Vállalkozóból Vállalkozás 4. Pénzügyek és a pénzügyi tudatosság vállalkozóként
- E-Ker Vekker 32. Hogyan érdemes célokat kitűzni? – Pongor-Juhász Attila interjú
- E-Ker Vekker 33. Webshop vállalkozási ötletek 2021 – Mándó Milán interjú
- E-Ker Vekker 34. Hatékonyságnövelés külsős appok segítségével – Pacsirszky Tamás interjú
Ahogy meséltem a cikk elején, hamarosan indítunk egy új saját podcastet, ami a magyar fociról fog szólni két Fradi szurkoló szemüvegén keresztül. Fradistáknak kötelező! Az első adást hamarosan posztolom a zárt BB csoportba.
Biznisz Boyz:
/// A Biznisz Boyz Podcast 3 fiatal vállalkozó történetét mutatja be 2018 júniusa óta podcast formátumban, s bátran mondhatom, hogy a podcast olyan lehetőségeket teremtett számomra, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy full-time vállalkozó lehessek. Jelenleg havi 20.000 hallgatása van a műsornak. ///
Újult erővel álltunk bele a podcast készítésbe. Először elvonultunk 2 napra a srácokkal, ahol amellett, hogy két számomra is nagyon szórakoztató adást vettünk fel élőben a zárt csoport közönségével, átbeszéltük az egész év tematikáját. Most fordulunk először ennyire felkészülten az évre. Aztán január végén két eszméletlenül inspiráló adást vettünk fel Tessényi Andrással és Forray Nikivel. Andrásék a Supercharge-dzsal egy fantasztikus, nemzetközi céget építettek fel 10 millió euro-s árbevétellel, és most adják el a cég 55%-át. Nagyon elgondolkodtató volt hallani, hogy milyen fókusszal és milyen türelemmel építették 10 éven át a vállalkozásukat. Niki története pedig azért egyedülálló, mert betekintést engedett nekünk abba, hogy milyen volt 25 évvel ezelőtt vállalkozni – s hogy miként építette fel a cégét, ami 2019-ben 800 milliós árbevételt ért el. Mindkettejükben azonos, hogy elképesztő önuralommal sok évig nem vettek ki osztalékot a cégükből, ami profit volt, azt a növekedésre, fejlődésre fordították. Ennek a gondolkodásnak aztán mindkettejüknél meglett a gyömölcse, busásan megjutalmazta őket az élet a kitartásukért. Hihetetlen volt egy napot ilyen emberek társaságában tölteni. Ez számomra a Biznisz Boyz egyik legnagyobb eredménye: olyan emberekkel ismerkedhetek meg és beszélgethetek hosszasan, akik nálam sokkal előrébb járnak. Ez nem mérhető pénzben, ez valami sokkal komolyabb dolog, amit még fel sem fogok igazán.
A nagymarosi elvonuláson rögzített évindító adást itt találod, a másik rész február 2-án jelenik meg.
Elkezdtünk dolgozni Juhász Bálinttal, aki profi rádiós, jelenleg a Next FM online rádiót építi sok év kereskedelmi rádiós műsorkészítés után. A közös munka célja, hogy még jobb legyen a BB: szerkesztésben, tartalomban, interjúkészítésben, hangzásban. Bálinttal dolgozunk egyébként a Bosch Rexroth-nak gyártott RE:Fact podcast-ben, ahol ő a műsorvezető és nagyon durva jövőkutató adásokat csinál a vendégeivel.
Dat’Science:
/// A Dat’Science nevű cég egy főleg e-kereskedelemre és adatalapú elemzésekre fókuszált marketing ügynökség, ahol minden sztenderd online marketing igényre megoldást tudunk nyújtani, de a stratégiai látásmódunk és az elemzői gondolkodásunk adja a szolgáltatásunk különlegességét. ///
Nagyszerű márkákkal dolgozunk együtt továbbra is, közben pedig folyamatosan fejlesztjük a rendszereinket. Nemrég álltunk át az Everhour time tracking rendszerére, amivel végre egyben látjuk az összes projekt időráfordítását, valamint Asana helyett átálltunk a ClickUp nevű feladatmenedzsment szoftverre, mert ebben átláthatóbban lehet a munkatársak feladatait kezelni.
Jelenleg nagyon óvatosak vagyunk az új projektek bevállalásával, mert fontosabbá vált, hogy jó hangulatban, kreatív módon tudjunk dolgozni, és hogy még jobb rendszereink legyenek. Ez utóbbi eredménye, hogy én magam is kicsit hátrébb vonultam az operatív munkából, próbálok a stratégiai szinteken maradni. Nagyon nehéz átlépnem ebben a saját árnyékomat, de csak akkor tudunk növekedni, ha nem a saját erőforrásaink és az én időm jelenti a korlátot. Ezt marha egyszerű mondani, de megvalósítani annál nehezebb.
Hosszú idő után először kezdtem el a Dat’Science-en belül egy e-kereskedelmi tanácsadási folyamatot az egyik ügyfelünkkel, amit nagyon élvezek. Segítek az új webshop és az online stratégia kialakításában tanácsadóként, ami igazi felüdülés a sok marketinges projekt mellett (amiket persze szinte 100%-ban e-ker környezetben kell csinálnunk). Ha kész lesz a projekt, beszámolok még erről.
Üzleti tanácsadás/biznisz coaching:
/// Üzleti tanácsadás formában dolgozom együtt olyan vállalkozókkal, akik fejleszteni szeretnék a rendszereiket és nagyobb bevételeket akarnak elérni. A tudásátadáson és a tapasztalatcserén túl coaching módszerekkel is segítem az ügyfeleimet. ///
Talán a legnagyobb fejleményt az jelenti, hogy felismertem, nem tehetem tele a napjaimat coaching/tanácsadás alkalmakkal, mert nem tudok elmélyült munkára fókuszálni. Ez pedig nem csak a tanácsadásra, hanem az összes projektemre igaz: ha egész nap meetingelek, nem tudok érdemi munkát végezni, ezért muszáj korlátoznom a napi konzultációk számát.
Továbbra is imádom csinálni a konzultációkat, de a jövő szabálya az lesz, hogy egy nap egyet vállalok, és összesen napi maximum 2 órát engedek magamnak konzultációkra vagy meetingekre. Ezt szintén nagyon nehéz nekem átugrani, mert látom, mennyi minden tud előre haladni, ha emberekkel beszélgetek, de a nap végén tele vagyok felhalmozódó adminisztrációval, meg nem válaszolt emailekkel, el nem intézett nagy feladatokkal, és ez nagyon megviselt mostanában. Ezért húztam saját magamnak is korlátokat. Másrészt viszont az ügyfeleimmel való konzultációk továbbra is hihetetlen inspirációt adnak nekem, és most dolgozom azon, hogy ez összhangban is legyen az időmmel. Tisztáztam a díjazásokat is, így már nekem is kevesebbet kell gondolkodnom az egyes ügyfelek esetén: egyéni vállalkozókkal havi 100.000 Ft-ért, cégvezetőkkel havi 200.000 Ft-ért dolgozom, ami havi 2 stratégiai meetinget és folyamatos emailes supportot jelent. Ennek jó része így zajlott már 2020-ban is, de túl sok kivételt tettem az egyéni vonalon. Szerencsére azonban el tudom mondani, hogy azokkal akikkel dolgozom, ez a befektetés meg szokott térülni a vállalkozásukban rövid távon, ez és a visszajelzések segítenek a bennem is élő imposztor szindróma enyhítésén.
Januárban több új coaching folyamatot is elkezdtünk vagy a meglévő ügyfelekkel folytattuk a munkát. Inspiráló az ő fejlődésük is. Azt hiszem, az tart sokszor ennyire aktívan, hogy az ő problémáikon is dolgoznom kell. Remek agymunka, ami kihoz a saját kis világomból, és ahol minden korábbi tapasztalatomat újra tudom hasznosítani más javára. Felemelő megélni, hogy azok a tapasztalatok, amik engem érnek mennyi más embernek jelentenek szintén inspirációt vagy extra tudást. Ilyen valahol a Biznisz Boyz is, de ezt a legmélyebb formában ezekben az egyéni folyamatokban tudom átadni.
Személyes oldal:
Meghatározó volt a hónapban a mastermind csoportommal (Bolya Imi, Dallos Zoli, Erdőssy Gellért, Vitvera Gábor, Judik Zoli) történt elvonulás is. Brutális tudást kapok ezektől a srácoktól és a velük történő beszélgetésektől – immár közel egy éve. Az elvonuláson én egy 2020-as biznisz review-val készültem, tele adatokkal, amit összeállítani felért egy nagyon mély tükörbe nézéssel. Most láttam át először az üzleti eredményeimet madártávlatból, és most gondoltam át igazán, hogy mire hivatottak a vállalkozásaim 2021-ben. Komoly, mély hatású élmény volt – csak úgy, mint az elvonulás többi előadása, amit a srácok tartottak.
Nagy élmény volt, hogy Wolf Gábor meghívott előadni a konferenciájára. Podcast marketing tippekről beszéltem. Tényleg egészen durván megtisztelő volt ilyen kollégák mellett szerepelni mint Wolf Gábor, Janata Kriszta, Gál Kristóf vagy Berze Marci.
Viszem tovább a sportot Berkes Marci támogatásával, aki nélkül most biztos nem mozognék. Gyakorlom a meditációt, tanulom az asztrológiát, építem a házasságomat és a kapcsolataimat, és az új otthonunkhoz vezető feladatokat végzem. Amikor lehet pihenni, nézem a Netflixen a Queen’s Gambit-et (ami zseniális), vagy kettesével tömjük magunkba a Bob Burgerfalodája részeit, és próbálok olvasni is eleget.
Ezeket a könyveket olvasom épp:
- R.F. Kuang – Mákháború, ami egy nagyon szuper fantasy, ami a régmúlt Kínájában játszódik, tele misztikummal, harccal, önismerettel és fejlődéssel. Imádom ezeket a témákat – nem kicsit inspirál ez a könyv, hogy én is átadjam a tudásomat másoknak.
- Szántó Péter – Válj Valóra: Peti barátom remekül szerkesztett könyvet írt a saját üzleti és önismereti tapasztalatairól, amit vegyítette a számára leginspirálóbb szerzők, üzletemberek, kutatók tapasztalatival. Peti ehhez a könyvhöz a saját tapasztalati mellett iszonyatos mennyiségű könyvet és videót dolgozott fel, ezekből építette fel a saját tudásrendszerét, hitvallását, amit megoszt az olvasókkal
- Továbbá pörög még a kezeim között több spiri önismereti könyv is: Deepak Chopra – Buddha, Szögyal Rinpocse – Tibeti könyv életről és halálról, bár ezeket csak kis falatokban fogyasztom épp.
Mit fogok olvasni ezután:
- John Warillow – Built to Sell: reményeim szerint ez a könyv ad további motivációt ahhoz, hogy olyan rendszereket építsek a vállalkozásomban, ami nem a saját kapacitásomtól függ első sorban. Egy céget ugyanis, ha el akarnak adni, nem jó pont, ha az alapító személyén és munkáján áll vagy bukik minden. Nekem ez nagy témám, ebben kell fejlődnöm, ha sikeres vállalkozó akarok lenni. Nem azért, hogy eladjam a cégem, hanem azért, hogy nélkülem is tudjon működni, én pedig a fejlesztésre fókuszálhassak.
- Tony Hsieh – Boldogság mint cégkultúra: a Zappos vállalati hitvallásának könyve, amit Forray Niki adott ki, és tőle kaptam ajándékba a könyvet. Niki annyira inspirálóan építi a vállalkozását, hogy ha ő esküszik egy könyvre, akkor én is el kell hogy olvassam.
Meggyőződésem amúgy, hogy nem attól lesz valaki sikeres vállalkozó, ha sok önfejlesztő vagy üzleti könyvet olvas, ezek legtöbbször inspirációnak kellenek. Sőt, a regények, akár a szépirodalom vagy a versek pont hogy terápiás hatással vannak az elmére, amit a napi darálás egyébként is szétfeszít. Vannak, akiknek jót tesz, hogy egész nap üzleti hangoskönyvek szólnak a fülükben két meeting között, de én a szabadidőmben most épp inkább sportolok, meditálok, gondolkodok vagy valamilyen nyugisabb dolgot csinálok szemben a tudatos üzleti önfejlesztéssel. Nincs ugyanis szükségem most több inspirációra, mert annyi projektet futtatok, hogy ezekből minden nap kiömlik rengeteg inspiráló gondolat. Annyi emberrel beszélek, hogy folyamatosan kapok impulzusokat.
Nos, ennyit egyelőre, ez volt az első ilyen naplószerű próbálkozásom. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit olvasnátok még szívesen ezekben a naplókban, hogy értékesnek találjátok-e, segít-e bármiben. Írjatok nekem, örülök minden üzenetnek!