Mi az az én-márka és miben különbözik az ön-marketingtől?
Manapság az énmárka kifejezést sokan összemossák az ön-marketing fogalmával, pedig a kettő között több különbség is van. Az énmárka magába foglalja azt, ahogyan a mindennapokban és szituációkban cselekszünk, másokkal viselkedünk, beszélünk vagy akár azt hogy hogyan öltözködünk. Mindezek akkor a legértékesebbek, ha ezeken keresztül őszintén magunkat adjuk és nem egy szerepet próbálunk eljátszani.
Ezzel szemben az ön-marketing egy olyan tevékenység, ahol tudatosan szeretnénk a fentebb felsoroltakat valamilyen csatornán megosztani a nagyvilággal és építeni a rólunk kialakult képet.
Az a tapasztalatom, hogy a szolgáltatási szektorban nagyon fontos az énmárka jelenléte: Tominál és nálam is jelentős szerepet játszik a bizniszek alakulásában ennek a jelenléte. Kezdetben ez nem is volt igazán tudatos, de most már törekszünk arra, hogy a megfelelő helyeken és minőségben építsük a saját brand-ünket.
Hogy építsd a saját márkád, mire figyelj közben.
Az első és legfontosabb lépés, hogy ismerd meg magad és légy tisztában azzal, hogy ki vagy, miben vagy jó, milyen értékeket képviselsz, hogy viselkedsz másokkal és mi az, ami igazán jellemző rád.
Ha őszintén próbáljuk elmondani és megmutatni azt, amihez értünk és amit képviselünk, az fogja igazán építeni az énmárkádat. Sajnos manapság sok esetben az látszik, hogy felállítanak magukról egy hamis képet az emberek, egy képet amit talán abban a pillanatban ők maguk is látni akarnak, és ehhez eltervezett tartalmakon keresztül alakítanak ki egy valótlan képet magukról. Véleményem szerint ez az énmárka nagyon törékeny, és hamar felejthetővé válik az évek során, ha nem őszintén és szívből építjük azt.
Sokan tévesen először egy csatornát választanak, ahol majd kommunikálni akarnak magukról, legyen ez az Instagram, Facebook vagy a Youtube, de én úgy gondolom a csatorna kiválasztása az utolsó lépések egyike, amikor már pontosan tudod, hogy mit és hogyan szeretnél megosztani magadról.
Nagyon fontos, hogy az Énmárka nem egyenlő azzal, hogy mit kommunikálunk magunkról a közösségi médiában.
Fontos, hogy tisztában legyél azzal már a tervezésnél, hogy az erős énmárkáért küzdeni kell. A kezdeti szakaszban, amikor már tudod, hogy mit és hogyan szeretnél átadni magadból a világnak, akkor nagyon tudatosan keresni kell minden olyan platformot, ahol megmutathatod magad és megmutathatod mindazt, amit tudsz. Ezek lehetnek akár előadások, panelbeszélgetések, vendégcikkek blogokon, interjúk vagy bármi más csatorna, ahol elérheted a számodra értékes közönséget. Ügyelj rá, hogy építsd a saját és őszinte stílusodat ezeken a platformokon is, mert később ezt a stílust fogják keresni a partnereid. Ha el tudod érni a közönségedet, akkor lesz alapja az énmárkádnak.
Egy tanács a srácoktól: “Könyvet ne írjon mindenki!” Igaz, hogy úgy tartják egy könyv a legjobb névjegy, de egy újabb könyv egy olyan témáról, amiről már többen is írtak, nem fog Neked igazi márkát építeni. Persze, ha Te valami egészen új dolgot tudsz adni ezzel, amit még előtted nem írtak le, akkor érdemes lehet gondolkodnod a könyv megírásán.
Viszont a podcast egy remek csatorna, mert véleményt tudsz alkotni, átjön a stílusod és valódiságot sugall.
Kezdj bele, mutasd meg az igazi arcod
Ha úgy érzed már ismered magad és szeretnéd elkezdeni a saját márkád építését, akkor vágj bele, ne hezitálj. Gyakori, hogy nem merünk elkezdeni magunkról kommunikálni, mert félünk attól, hogy vajon mit fognak gondolni majd rólunk a körülöttünk lévők. Egy mondat, ami ebben a helyzetben nekem segített az, hogy: Aki számít azt nem zavarja, akit zavar az nem számít.
A Mester Tomi név vagy a Data36 az erősebb márka? Hogyan alakult ki Adi üzleti személyi edző képe az elmúlt évben? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket jártunk körül a téma kapcsán az alábbi adásban. Ha bővebben érdekel a srácok véleménye és az hogy ki hogyan építi a saját énmárkáját és meddig jutott el vele, akkor hallgasd meg a 40. adást, ahol részletesen beszélgetünk ezekről.