A koronavírus időszaka, a bizonytalanság és a bezártság állapota járhat pozitív eredményekkel is: új szokásokat építünk, új tudást sajátíthatunk el, kidolgozhatunk rég halogatott innovatív stratégiákat, belevághatunk egy online bizniszbe és erősíthetjük a szakmai kommunikációnkat (számos más előny mellett). Ebben a cikkben összeválogattuk az elmúlt időszak azon Biznisz Boyz Podcast adásait, amik kifejezetten ebben az élethelyzetben lehetnek hasznosak, és új látásmódot adhatnak az izoláltság vagy a kilátástalanság állapotában.
Énmárka (E40): építeni kell vagy kiérdemelni?
Itt az idő csiszolni az énmárkádat, felépíteni egy hiteles képet – ez lesz a legnagyobb értéked, ha elvonul a vihar! Hallgasd meg mit gondolunk vállalkozóként az énmárkaépítésről, az önjelölt gurukról, az instás sikermarketingről, és az organikusan, hitelesen felépült személyes brand-ekről – mert nagy titkot nem árulunk el: utóbbitől döglik a légy!
Személyes produktivitás (E34)
Home office-ban még fontosabb téma, hogy minél hatékonyabbak legyünk. A téma ezúttal a személyes produktivitás, de természetesen biznisz szemszögből: vajon a to-do listák vagy a naptár-hackelés a nyerő? Hogyan rakjunk össze egy jól működő hetet, kis vagy nagy feladatokat tervezzünk be elsőként?
Online kurzusok (E33): Tanítás, Passzív Jövedelem, Imposztor Szindróma
Ebben az időszakban nagyon sokan használják ki az időt arra, hogy elvégezzenek rég halogatott online kurzusokat, néhányan pedig elkezdik összerakni a sajátjukat. Az adásban Tomi beszélgetett 2 vendégével arról, hogy mik az automatizált tanítás előnyei és hátrányai, hogy néz ki a passzív jövedelem mítosza (és mi az, ami megvalósítható belőle). Emellett szóba került az imposztor szindróma és annak lehetséges annak leküzdése.
Fókusz vs. több lábon állás (E31): Egyszerre egy vagy több vállalkozás?
Nagyon nehéz átlátni vállalkozóként, hogy az egy vagy több vállalkozás mellett jó letenni a voksot. A két oldal képviselői vitatják meg ezt a témát, azaz hogy mi a jobb: egy vagy több vállalkozást működtetni egyszerre? Mester Tomi kitart a fókuszált vállalkozás mellett, azaz minden idejét a Data36-ra fordítja, ezzel szemben Virág Attila és Sándorfy Adi halmozzák az élvezeteket és több vállalkozást is működtetnek egyszerre. Most körüljárjuk ennek a világnak az általunk ismert összes aspektusát. Hallgasd meg, mire jutottunk!
A vállalkozók nyara (E28): a pánik vagy a felkészülés ideje?
A most megélt hetek sok esetben hasonlítanak egy vállalkozó nyári időszakára, ahol tudni kell megélni az uborkaszezont. Ebben a visszatekintésben elmondjuk, mi hogy viseljük vállalkozókként a nyarat úgy, hogy különböző szinten állnak a bizniszeink. Tomi már lazán vette rutinos rókaként, hogy ilyenkor visszaesik a tréningpiac, Atti alternatív üzleteken dolgozott, Adi pedig érzelmi hullámvasútazott egyet friss vállalkozóként. Biztosak vagyunk benne, hogy sokat segíthetnek az itt elhangzott gondolatok a mostani helyzet átvészelésében is.
Inspiráció vs. Motiváció (E17): minden, ami előrehajt minket és ahonnan az ötleteinket nyerjük
Egyöntetű véleményünk, hogy ez lett az egyik legjobb felvételünk, ahol a motiváció és az inspiráció működését, jelentését, ránk érvényes hatásait, és e két fontos dolog fejlesztését jártuk körül. Elmeséljük, mi hogyan inspirálódunk és hogyan motiváljuk magunkat, amikor hullámvölgyekbe kerülünk. Nagyon várjuk, hogy Ti is hallhassátok, mert erre a részre kifejezetten büszkék vagyunk!